S
sanoj127111
Jag har en tysk import som jag köpte för 2 år sedan och som verkar ha problem med ryggen. Förra året i december tog jag ut veterinären som konstaterade ryggont och sedan tog jag hjälp av en equterapeut som konstaterade att sadeln inte passade och att han hade kotkompressioner i länden samt musklespänningar i hela ryggen. Hästen fick upprepade beh under 7 mån med vila och tomkörning
. Sedan sattes han igång igen i sep och provade ut en ny sadel som skulle vara skräddarsydd för honom och med den har han blivit riden i två månader i låg form och av en mycket lätt ryttare. Men så fort vi skulle sätta igång och hoppträna på 1 m och rida ihop han med halvhalter osv så har ryggontet kommit tillbaka. Han tar korsgalopp hela tiden i ena varvet och vill inte rygga. När han gör halt så tvärstannar han och vill inte vila på stegen. Sedan har han svårigheter att hålla uppe ena benet när han skos. Han var ju tänkt som tävlingshäst när jag köpte honom men det verkar ju inte som han håller, är det någon som vet hur man går tillväga med ett sådant problem?
Han är ju super snäll , skulle man kunna triangelmärka och använda honom som promenad häst eller vad gäller?
Tacksam för alla svar.
Han är ju super snäll , skulle man kunna triangelmärka och använda honom som promenad häst eller vad gäller?
Tacksam för alla svar.