3
333
Jag vet inte om begreppet är myntat eller ej men om inte så "klubbar" jag det som ett godkänt begrepp här & nu !!!
"RyggHäst" = en häst som utan känd orsak ömmar någonstans mellan manke till svansrot eller måhända hela vägen. En "RyggHäst" blir ej bättre av vila, problematiken kan komma & gå lite på må få kan man tycka. En "RyggHäst" kan fungera/ fungerar oftast som ridhäst om den får gå i en relativt lång & låg form (unghästform)...
Härmed välkomnar jag ALLA som har erfarenhet av en eller flera "RyggHästar" att delta i denna undersökning, VÄLKOMNA!
Frågorna är följande
Hur defienerar du själv uttrycket "RyggHäst"?
Hur många har du råkat ut för?
När uppträdde symtomen först enligt dig?
När/ varför sökte du hjälp?
Vad för hjälp sökte du för problemet?
Vilken diagnos fick du?
Hur gick du till väga efter diagnosen?
Hur ser hästens vardag ut i dag?
Om du använt dig av vet. & denne hittade fel/ defekter -vad gav de för trolig orsak till de fel/ defekter den aktuella hästen uppvisade?
Tack på förhand för er medverkan
"RyggHäst" = en häst som utan känd orsak ömmar någonstans mellan manke till svansrot eller måhända hela vägen. En "RyggHäst" blir ej bättre av vila, problematiken kan komma & gå lite på må få kan man tycka. En "RyggHäst" kan fungera/ fungerar oftast som ridhäst om den får gå i en relativt lång & låg form (unghästform)...
Härmed välkomnar jag ALLA som har erfarenhet av en eller flera "RyggHästar" att delta i denna undersökning, VÄLKOMNA!
Frågorna är följande
Hur defienerar du själv uttrycket "RyggHäst"?
Hur många har du råkat ut för?
När uppträdde symtomen först enligt dig?
När/ varför sökte du hjälp?
Vad för hjälp sökte du för problemet?
Vilken diagnos fick du?
Hur gick du till väga efter diagnosen?
Hur ser hästens vardag ut i dag?
Om du använt dig av vet. & denne hittade fel/ defekter -vad gav de för trolig orsak till de fel/ defekter den aktuella hästen uppvisade?
Tack på förhand för er medverkan
Senast ändrad av en moderator: