Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jodå, vi har haft utprovare för ett halvår sen. Blev inget köp då och nu fick vi hem en hög sadlar att testa först. Hurdan rygg skulle du säga att det är?Bilder kan luras så otroligt mycket. Men den andra (bruna) sadeln går bort direkt.
Den svarta är lite bättre. MEN man behöver klämma och känna för att ha någon riktig uppfattning.
Och så behöver man se hästen i rörelse för att kunna avgöra om sadeln ligger tillräckligt långt bak, så bogbladens rörelsefrihet är tillräcklig.
Finns det ingen möjlighet att ta hjälp med sadelprovning?
Vad bra att ni har hjälp. Vore ju toppen om den personen kunde kolla av så den sadel ni tror är bra verkligen är det.Jodå, vi har haft utprovare för ett halvår sen. Blev inget köp då och nu fick vi hem en hög sadlar att testa först. Hurdan rygg skulle du säga att det är?
Sadlarna är båda på bogbladen, lite väl långa och i bakvikt.
Ryggen ser ju enkel ut, lätt svängd med mycket manke, men ser också kort ut och lätt överbyggd vilket är nog det som ställer till det.
Jag hade nog provat en sadel med cutback, kortare ortspetsar, rundbossa eller liten kilbossa. (Dvs en hoppsadel är nog enklare än en dressyrsadel )
Och sen valt en svängd sadelgjord så att sadeln inte dras framåt då det också ser ut som att sadelläget är längre bak än sadelgjordsläget.
Jag hade provat en gammal stubben/passier eller liknande men främst för att jag tycker bäst om de märkerna, ev bates caprilli och country.
Den kommer att trycka på bogarna.Den här då? Kändes som att den bara gled på och slöt sig runt hästen...Visa bifogad fil 31488