Rygg och bakbensstärkande hoppövningar

FlygandeGris

Trådstartare
Efter ha haft min nya häst en månad har bara ridigt 3 dagar i veckan lugna pass så vi har lärt känna varandra osv. Men nu är det dags att börja få upp flåset och muskla upp honom eftersom vi ska tävla lite i slutet av sommaren och hösten :)

Jag behöver fler gymnastikövningar (hoppning) som stärker rygg och bakben, är jättetacksam för svar :)

Serier, serier och ännu mer serier. :D
Vi hade två olika på dagens träning. Den ena var räcke, ett galoppsprång kryss, studs till kryss och sedan ett galoppsprång till räcke. Övningen hoppades från båda håll och tanken var att komma galopperandes in och låta hästen arbeta. Räckena höjdes inte så mycket däremot kryssen.

Den andra var fyra räcken med ett, tre och ett galoppsprång emellan. Även denna övning gjordes åt båda håll och hästarna skulle göra det mesta jobbet själva.

Något som jag tycker är nyttigt med är studs med varannat räcke/kryss och varannat hinder oxer. Men det blir bara ett fåtal rundor genom en sådan serie. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 695
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar