S
Skrauti
Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka. Vi har lite svårt för traven jag och Kjarkur, han har lite svårt att hitta takten, men det fungerar helr okej på rakt spår och på volt i höger varv. Men när vi kommer till vänster varv och ska trava så blir det nästan som att han hoppar fram. Det är samma sak när jag tömkör, då hoppar han också fram och går väldigt fyrtaktigt men efter ungeför tre varv hittar han takten och går i helt normal trav. Men idag när jag red så verkade han inte hitta takten i vänster varv trots att jag struntade totalt i formen. Däremot gick han helt normalt i alla andra gångarter i båda varven. Han var inte svullen eller öm någonstans och haltade inte.
Vad kan problemet vara? Kan det vara så att han bara har svårt för att hitta takten för att jag stör honom? Hur tränar man traven på bästa sätt ( har bara problem med den när jag rider på bana )?
Kan väl tillägga att underlaget var uselt ( gegga = väldigt tungt ) och att jag inte ridit lektion på 5 veckor ( behöver göra det känner jag )
Vad kan problemet vara? Kan det vara så att han bara har svårt för att hitta takten för att jag stör honom? Hur tränar man traven på bästa sätt ( har bara problem med den när jag rider på bana )?
Kan väl tillägga att underlaget var uselt ( gegga = väldigt tungt ) och att jag inte ridit lektion på 5 veckor ( behöver göra det känner jag )