Rycker i bettet..

Grålly

Trådstartare
Visste inte vart jag skulle sätta denna tråden, så jag sätter den här.. När jag rider min häst så rycker hon ofta i bettet. Även om jag har långa tyglar, så rycker hon. Inte alltid, men ibland. Hon har inte sår eller liknande i mungipan, hon visar inga tecken på att hon inte vill bli tränsad utan står helt still. Hon älskar att bli riden, och är alltid pigg och glad när vi far ut! Tänkte om det är nåt med tänderna, men då borde hon ju kanske vara svår att tränsa? Vet inte riktigt om det bara är en vanesak, men hon gör det i alla fall. Nån som har samma problem, och kanske skulle kunna hjälpa mig?
 
Sv: Rycker i bettet..

Tycker nog att du ska ta hästen till en riktig, utbildad hästtandläkare. Kan definitivt vara något med tänderna och/eller sår i munhålan. Det är många hästar som får sår efter hårt åtdragna nosgrimmor.
För övrigt ska man ju låta en hästtandläkare kolla på hästen minst en, helst två, gånger om året i vilket fall...
 
Sv: Rycker i bettet..

_Smulan_ skrev:
Tycker nog att du ska ta hästen till en riktig, utbildad hästtandläkare. Kan definitivt vara något med tänderna och/eller sår i munhålan. Det är många hästar som får sår efter hårt åtdragna nosgrimmor.
För övrigt ska man ju låta en hästtandläkare kolla på hästen minst en, helst två, gånger om året i vilket fall...


Ok.. Alltså, hon gör det näst intill aldrig när man rider, bara när man står still. Har ingen nosgrimma, så..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 570
Senast: eyz
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp