S

saveyourself

Hallå !
Stod härom dagen i stallet med en kniv att rycka manen med i handen, och undrade hur tusan man använder den på bäst sätt? Någon som är bra på att förklara? ;)
Tack på förhand

Sv: rycka man

Nu vet jag inte exakt hur din ryckkniv ser ut och jag är inte den bästa på att förklara men jag kan ju försöka förklara i alla fall.

Ta en tuss av manen, håll toppen mellan tumme och pekfinger och dra upp manen med den andra handen så att det blir några strån kvar. Sedan skär du av de stråna du håller i så nära mankammen du kan komma. Tänk på att inte gå uppifrån och ner då blir det väldigt ojämt utan ta lite här och lite där så ser du vart det behövs och om det blir jämnt och fint. Kamma också igenom manen ofta för att få bort lösa hårstrån och för att den ska lägga sig.
Personligen tycker jag bäst om att rycka med en ryckkam eller med fingrarna men det är ju induviduellt.

Lycka till =)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 033
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
653
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
411
Senast: Sryoqwe
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 446
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30