Rycka man på kallblod?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
D

dolphinsmile

Jag vet att de i princip tabu att rycka eller klippa manen på ett kallblod. Men min märrs man börjar blir alldeles för lång och tjock för att man ska kunna hålla den fin på ett bra sätt.. Märks att det är tungt åt henne också. Luggen är t.ex. så lång att den nästa åker ner i maten när hon äter. :crazy:

Så vad tycker ni? Kan man rycka manen litegrann och toppa luggen med gott samvete?

Här är damen

index.php

Sv: Rycka man på kallblod?

det tkr jag absolut. Framförallt luggen. Det ska inte besvära hästen.

så enligt mig: klipp/ryck på hehe :D

Sv: Rycka man på kallblod?

Jag instämmer med ovan talare; ansa man & pannlugg om det finns ett behov. Hästen skall inte ha besvär av sin frisyr :)

Liknande trådar

Gnägg Jag satt i bilen häromdagen och funderade lite över min man och hans personlighet. Jag svävade iväg i tankebanor och helt plötsligt hade... 2
Svar
34
· Visningar
2 658
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 084
Senast: Imna
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 453
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 527
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka