Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Oj!
Detta är förvisso inte svar på din fråga, men jag har märkt att även sträckan kan skilja mellan olika trackers. Jag använder Runtastic och min man Endomundo och hans tur var betydligt längre än min när vi hade sprungit tillsammans en gång.
Mycket roligare
Och när jag vet min vilopuls och maxpuls kan jag få ut mer av träningen.
Jag har jättesvårt att ligga i zon 2, till exempel. Raskar gärna på i lite väl högt tempo och hamnar lätt i 3, men då får jag inte samma fettförbränning som jag vill ha. Då är det gött att kunna snegla på klockan och veta vilka siffror jag ska hålla mig mellan.
Skulle tro att du har högre maxpuls än 196. Zon 4 och 5 "ska" man inte kunna ligga i under 20 minuter av ett pass på drygt 40 minuter om man inte är väldigt vältränad. Att du har väldigt svårt att ligga i zon 2 indikerar också att du ligger lite lågt, så jag skulle testa att höja maxpulsen med typ fem slag och se om du får en lite mer rättvisade kurva. Men som du själv är inne på måste du ju verkligen veta din maxpuls om det ska bli helt rätt och riktigt (och att man undviker det förstår jag, maxpulstest är vidriga...).
Kropp & Själ
Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.