Rundsydda westernträns?

Mirre

Trådstartare
Utan massa tingeltangel och bling bling.
Finns det?:D
Vill ha:angel:

Iof kan jag köpa ett rundsytt engelsskt tränsoch ta bort nosgrimman
men jag tycker tränsen blir så sladdriga på nåt vis då. Pannbanden sitter inte som dem ska

Sv: Rundsydda westernträns?

Även denna tråd går att svara på:angel:

*svarar mest för svarets skull* Jag har nog ärligt talat inte sett ett rundsytt westernträns i sverige.. (iaf inte av hög kvalité) men det borde väl finnas att beställa från amerika? Kan kika runt lite och återkomma om jag hittar något.. vad kan nu rundsytt träns bli på engelska... giih.. :D

Jag rider med ett engelskthuvudlag och har plockat bort pannband och nosgrimma (ie huvudlaget består av bett, sidostycken, nackstycke och käkrem), funkar utmärkt och är fortfarande stabilt.

Beror nog mycket på vilket huvudlag (märke,modell) man har. Har faktiskt idag sett ett stabilt rundsytt på granngården som skulle funka bra avskalat.

:) :bow:
Ingen aning om vad heter på engelska faktiskt:crazy:

Ainon: Aha men glider inte tränset bak då?
Fast iof så lät väl manen hålla det på plats

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar