Rundontwalk

Mabuse

Trådstartare
Känner någon till något om fullblodshingsten Rundontwalk xx? Har han gjort något avtryck i aveln, kan man säga något om vad han gett?
 
Jag kan inget om galopp - i mina ögon ser resultaten rätt mediokra ut för en avelshingst, är de det? Har han bra stam?

jag ska inte säga för mycket om stammen, det finns andra som är mycket mer kunniga inom just fullblodsaveln än jag. MEN rent vad jag kan se på de avkommor som finns efter hingsten verkar den inte direkt ha rosat marknaden. Den (ur galoppsynvinkel) resultatmässigt bästa hästen (Sky Dancer) är vad jag skulle kalla medioker på gränsen till dålig.
Då ska man även ha i beaktande att mor till den hästen (Lena) lämnat betydligt bättre avkommor med andra hingstar och att det är just de avkommor till Runtdontwalk med Lena som mor som presterat bäst på galoppbanan.
 
jag ska inte säga för mycket om stammen, det finns andra som är mycket mer kunniga inom just fullblodsaveln än jag. MEN rent vad jag kan se på de avkommor som finns efter hingsten verkar den inte direkt ha rosat marknaden. Den (ur galoppsynvinkel) resultatmässigt bästa hästen (Sky Dancer) är vad jag skulle kalla medioker på gränsen till dålig.
Då ska man även ha i beaktande att mor till den hästen (Lena) lämnat betydligt bättre avkommor med andra hingstar och att det är just de avkommor till Runtdontwalk med Lena som mor som presterat bäst på galoppbanan.

Det var min bild också, att mödernet ser utmärkt ut, men just Rundontwalk verkar inte ha förbättrat. Det är via Lenas avkommor jag råkade på hingsten, och för mig såg han lite ut som plumpen i stammen, men jag kan väldigt lite om galoppstammar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter 19-årige Blue Hors Zack, som inte bara gjort stort avtryck på dressyrbanorna utan framförallt i avelsboxen, gick sin sista tävling under...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hästen ska medicineras med Equisolon i en månad och jag klurar på hur det bäst ska ske... Är det någon som har erfarenhet av vad/hur...
Svar
6
· Visningar
560
Senast: Corax
·
Kropp & Själ Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: Badger
·
  • Omröstning
Bukefalos Har under några dagar postat en del trådar. Har upplevt en stundtals hätsk stämning Det har varit i mitt tycke utöver socialt...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 534
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp