Rundare galopp tack!

D

Dark_Dream

Hej hopp! :bump:

Nu är det lite tävlings säsong och jag har fått möjligheten att tävla på en ruttinerad och mycket duktig häst! :D Dagen innan frösta tävlingen fick jag hjälp av en tränare på klubben och hon talade om för mig att jag måste jobba mycket på galoppen. Att det måste bli rundare...

Någon som har bra tips på hur man på ett enkelt sätt kan göra det? Hon gav mig ett tips som är ganska jobbigt för mig :grin: så jag tänkte se om det finns någonhr som kanske har ngt bra råd :) :bow:

Sv: Rundare galopp tack!

Är det hästen som saknar muskler/balans eller är det du som behöver ridtips? Är ju rätt stor skillnad på vad man ska göra beroede på vad det är som behöver jobba med.
Vad fick du för tips av tränaren?

Och sen kanske det inte är alltför bra att rida för ny tränare/börja träna nya saker precis innan tävling. Känns som att det leder till bra många fler nya problem i stället för att det skulle gå bättre.

Jag tror att det tipset du fick av tränaren är det du ska ta till dig mest utav. Eftersom att rundheten kan fattas av så många olika orsaker (det kan bero på din förmåga, att hästen är lite ur form och inte så stark och musklad f.t eller att den i grunden har en lite sämre galopp) så blir det svårt för oss att tipsa. Tränaren såg er ju dock med egna ögon och kunde se var i problemet låg.

Vad var det för tips hon gav?

Kommer inte riktigt ihåg allt, men att rida hoom mycket på ytter tyglen och samtidigt flytta undan bakdelen så man på så sätt kan få det rundare...

Jag tror inte att det är hästen som har problemet det är mera jag som inte har satsat så hårt på att det ska se bra ut hittills bara att det ska ha varit bekvämt att rida...

Tränaren har jag ridit för mycket förut men inte tillsammans med just den här hästen...

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 621
Senast: tuaphua
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 558
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 011
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?