Runda "sår" inne i näsborrarna?

ylvalill

Trådstartare
Min häst har ett runt "sår" inne i vardera näsborren. Det är som en rund grop 3-5 mm i diameter, utan sårskorpa, som vätskar lite och som inte vill försvinna. Nån som har nån idé om vad detta kan vara? O_o

:o Kan det vara så enkelt? Jag som ändå kollade om jag kunde hitta någonting liknande på vår andra häst, men han ser inte alls ut så. :confused:
Hmm, hittade bilder på nätet nu, men det stämmer inte riktigt med hur det ser ut på min häst. Undrar om det kan vara så att han fått nån inflammation där eller nåt. Kan de få det?

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Cactus
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 114
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 142
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 006
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar