rumsren kanin?

fuji

Trådstartare
Har nu skaffat en kanin som jag har tänkt ska få bo med mig i lägenheten istället för i stallet. Har nu börjat fundera på om det går att få honom rumsren och hur?
Ja tycker det är så synd att bara ha honom i buren största delen av tiden.
Har för mig att jag haft bekanta som haft kaninerna lösa i husen.
Har någon nån bra ide???

Sv: rumsren kanin?

Jag tror att många kaniner är i princip rumsrena av sig själva.

Prova att ha kaninen i ett mindre rum (ex badrum) med en "mysig" toalettlåda. D v s inget spån/halm i övriga rummet. Förhoppningsvis väljer han då att använda lådan.

När det är befäst kan han börja hoppa runt på större ytor. Är han en duktig kanin väljer han förhoppningsvis att skutta tillbaka till lådan självmant.

Så gjorde jag med min kanin. Det funkade från dag 1. Möjligtvis var han redan rumsren!

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 561
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 978
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar