Sv: Rumsren!? HJÄLP!!
Hallå! Stopp i galopp ;P
Några av er verkar missuppfatta mig..
Det är
VALPEN som är problemet den större hunden är inget problem och har aldrig varit något heller och förhoppningsvis inte kommer att bli i framtiden heller..
Den stor hunden märkte revir inne i början men insåg ganska snabbt när han fick hanskyddet på sig att han behöver inte göra det så det slutade han med. Nu är han som han alltid har varit, hade hanskyddet i 2 veckor varav 1 kiss i "bjöjan" sen slutade han.
Jag har lämnat honom själv MÅNGA gånger och en aningen för långa än tänkt då jag jobbar inom resturang och arbetstiden kan dra ut.
och han har aldrig gjort något som gjort mig frustrerad mer än att äta upp alla lipsyl som fanns tillgängliga. MEN ALDRIG MER ÄN SÅ!(tack och lov för det)
Jag har provat:
Gå ut en gång i timmen och 2 ggr om natten(jag och pojkvännen gick "skift" om natten)
Berömma henne som om hon aldrig någonsin gjort något bättre
låtit henne aktiveras som man gör med valpar(detta är ingen typisk super energisk valp) snarare pensionärs valp, det är nätterna och rumsrenheten jag behöver tips ang...
hon går ut på mer promenader än hon borde och alltid varje dag så är det samma slinga så den stora hunden brukar få vara lite ensam med någon av oss uppe i skogen så han får springa av sig rejält.
och till er som skrivit avskärma: Vi har ingen sovrums dörr och vi har ingen annan dörr än toadörren och ytterdörren resten är bortplockade av tidigare boende.
Om man kommer in i våran hall så går man rak igenom där är vardagsrummet och sen sovrum till höger. så det är mellan hall och vardagsrum vi skulle behövs skärma av/avgränsa/stänga och det har vi gjort med hjälp av 2 kompostgaller på höjden och en till på mitten för att göra den stabilare och det har funka KANON ända tills den större hunden fick nå spratt coh tog sats och hoppade över, dagen efter var allt böjt och skuvar och lås hade släppt ifrån väggen och helt plötsligt så var valpen på hall sidan och stora hunden i vardagsrummet..
då insåg hon hur hon kunna ta sig över och där var den idéen förstörd och en barn grind blir för låg den kommer dom båda över, dörr är det enda alternativet men jag har ingen lust att köpa en dörr till en lägenhet som jag kommer bo i MAX 1½ månad till i... :/
Sen till att byta foder låter ju som ett alternativ men måsta skaffa större frys då. inte ens maten vi äter får plats där efter handling..
En fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på är : Tycker ni att jag ska ringa uppfödaren och höra om någon av dom andra köparna av kullen har ringt och kollat om något liknande problem?
Tack så jätte mycket för alla svar jag fått, jag försöker suga in allt men tar en bit i taget
MVH