Blueberry
Trådstartare
@GardenAngel och @Foinix - jag är så lycklig att ni har hittat tråden
Jag behöver börja basic. Alltså basic-basic.
Jag behöver börja basic. Alltså basic-basic.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis, folk tänker ofta att det inte är så komplicerat att skaka rumpa men det finns ju hur många olika sätt som helst! Beror på vad man är ute efter.Men för att kunna lära ut detta måste jag veta vad som är fokus. Såg Kat de Luna video och jäklar vad det ryckte i höfterna!
Så jag känner lite; var börjar vi?
Ser ut som en upprätt wine/whine (alla stavar olika), så kanske den här kan hjälpa, men i videon du postade gör de det som sagt mer upprätt och snabbare.Något som jag TROR är ganska basic är den rörelsen de här tjejerna gör typ 0:26 - 0:36 in i videon.
Det vill jag lära mig!
Alltså, ni är ju underbara! Här har jag gått och betalat en massa pengar för att få hjälp av en naprapat att fixa mina låsningar i höft och rygg, utan resultat. Och nu, efter att ha följt era instruktioner om hur man rör höfterna, lite nästan varje dag, så vet ni vad? DE RÖR PÅ SIG! Jag kan röra mina höfter utan att röra resten av kroppen, och utan att ländryggen gör dödligt ont efteråt (det blir mindre smärta för varje gång).
Jag är långt ifrån att kunna skaka rumpa, men jag kan röra höfterna! Tack!
ÄLSKAR att du tar dig att förklara det här!
Jag har inte läst hela texten och kan inte prova just nu, men under kvällen ska jag utforska det här
Något som jag TROR är ganska basic är den rörelsen de här tjejerna gör typ 0:26 - 0:36 in i videon.
Det vill jag lära mig!
Just denna påminde mig om att vi ska ha 75 min zumba imorgon
ÄLSKAR att du tar dig att förklara det här!
Jag har inte läst hela texten och kan inte prova just nu, men under kvällen ska jag utforska det här
Något som jag TROR är ganska basic är den rörelsen de här tjejerna gör typ 0:26 - 0:36 in i videon.
Det vill jag lära mig!
Jo, jag märker det. Det här har jag ju gått med i över ett år, aldrig tänkt på att rumpskakningskonsten skulle kunna vara lösningen...Underbart!!!
Genom att röra höfterna så aktiveras ju musklerna i höft, mage och ländrygg och mjukas upp. Kanske är därför det släpper Kör på så kommer du vara värsta Shakira snart ju!
Din beskrivning var jättebra, tycker det är effektivast (i mitt lärande alltså, alla lär sig olika) att både se rörelsen långsamt och att få beskrivet i detalj var kroppen ska arbeta (men jag är usel på att förklara sånt i ord så ger mig inte in på det). Håller med om att de ofta går alldeles för fort fram med för lite info i tutorials.Haha, ja videon kanske är bättre än min krångliga förklaring! xD Jag kanske var lite föör basic! Men ibland känns tutorials väldigt "gör bara såhär, BAM". Och man själv ba: Eh.. jaha.. jag kan inte göra så.
Jag kan inte ta credit eftersom jag precis dykt upp i tråden men det är ju helt fantastiskt att du märker en förbättring! Bra jobbat!Alltså, ni är ju underbara! Här har jag gått och betalat en massa pengar för att få hjälp av en naprapat att fixa mina låsningar i höft och rygg, utan resultat. Och nu, efter att ha följt era instruktioner om hur man rör höfterna, lite nästan varje dag, så vet ni vad? DE RÖR PÅ SIG! Jag kan röra mina höfter utan att röra resten av kroppen, och utan att ländryggen gör dödligt ont efteråt (det blir mindre smärta för varje gång).
Jag är långt ifrån att kunna skaka rumpa, men jag kan röra höfterna! Tack!
Klart du kan, jag utnyttjade videon du la in precis innan jag skrev det inlägget, och jag märkte liksom JÄTTESKILLNAD från första och andra gången jag testade, så det var allt meningen att du skulle ta cred.Jag kan inte ta credit eftersom jag precis dykt upp i tråden men det är ju helt fantastiskt att du märker en förbättring! Bra jobbat!