rullar över

Messy

Trådstartare
min häst har ärrvävnad i högersidan på bogen (behandlas)... ska tömköras å skrittas, skritta ut i skogen... men sen två dagar har hon börjat rulla över å snubbla med vänster fram... igår kollade en duktig tjej i stallet på hennes ben å tyckte att de var lika dana å kändes lika dana, men hon skakade lite i vänster knä = mjölksyra...

jag tyckte att hon var liiite svullen i knät här om dan, har haft på kylbalsam... i å med att vi inte tränar hårt så har jag fortsatt för å se vilket håll det går åt... hon är inte varm i benen...
hon har varit lite "rusig" i traven när jag tömkör... sen har hon inte velat ta stöd i ytter i höger varv...

jag lindat alltid frambenen när jag gör något med henne

vad ska jag göra?
tömköra ut så hon går mer rakt fram?
tömköra utåtställd i vänster varv?

Sv: rullar över

*puttar*

samma igår, rullade över.. masserade (körde utan liniment för hon har blistrats lite)... träckte i ca 40min..

inte varm eller nått...

Vad behandlas hon för??

Om hon har ont i högersida så vill hon ju lägga mer tyngd på vänster, så jag skulle hältundersöka henne faktiskt.
Sen KAN det ju hända att du stasar henne med lindorna, en häst bör kunna skritta utan att bli lindad.

hon behandlas för muskelspänningarna, som sitter djuuupt... å en ärrvävnad hittades i högerbogen, som behandlas...

stasad i benen är hon inte, lindar inte SÅ hårt... har det mest som "strykkappor" å lite stöd...

halt på själva benet tror jag inte att hon är... å hon var snäll å lugn när vi tömkörde idag (endast skritt)...

sms:ade ET... hoppas hon ringer imrg

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte nyligen en häst. Den var nyligen röntgad (typ 4-5 dagar innan jag provridit den), tyckte om den, den besiktades och gick igenom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 903
Senast: unoannis
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka