Gaahh! Jag lade ut en tråd för lite sedan om att jag tänkte bryta upp mitt liv på landet med djur och småstadsliv för att pröva mina vingar i storstaden. Här går det undan så i helgen var jag i Göteborg/Kungälv på intervjuer och jobb blev det klart med direkt. Lycklig och förväntansfull åkte jag vidare för att se på det hus jag tänkt hyra... där blev det tvärstopp. Huset har vare sig tjänligt vatten eller avlopp, inget kök och ingen toa. Så även om läget är underbart så inser jag hur mycket slit det kommer bli framför allt under vintern. Går det ens? Försökte tänka mig i en lägenhet och förlikades med tanken en stund, men om man inte vill köpa är bostadsköerna i Göteborg flera år. Och jag ska helst börja jobba där imorgon.
Så råd av er västkustare? Är det bara att kavla upp ärmarna och bygga ett utedass eller var hittar man hus/stugor i Kungälvstrakten som inte kostar 8000 i veckan?
Så råd av er västkustare? Är det bara att kavla upp ärmarna och bygga ett utedass eller var hittar man hus/stugor i Kungälvstrakten som inte kostar 8000 i veckan?