Glimfeather

Trådstartare
Min häst ska börja äta kraftfoder nu när hon sätts igång så jag var iväg och köpte nya krafft groov idag i vår lokala foderbutik. Fick nästan en chock. Det kostade över 170 kr per säck. Brukar det kosta så mycket? Vad har Granngården för priser? Eller finns det något alternativ med ungefär samma värden men lite billigare? Hippo Alfa köpte jag förr, men jag minns inte värdena eller priset...

Sv: Rubrik

Hm rotar reda på mitt kvitto.

Nya grooven kostar 183 kr på granngården tycker det är ganska billigt om man kollar på vad en del annat brukar kunna kosta...

HippoAlfa har värdena 10 MJ / 135 SMRP.
Jag köper dem för 126 kr för 25 kg, har även sett 136 kr / säck.

Oh ja, det där anser jag att det är bland det billigaste man kan ge (beror ju visserligen på mängden oxå).

Men annars så är det ju havre å betfor som gäller om man vill ha billigt å det tycker inte jag att min går bra på (fast det billigaste är ju egentligen ett toppen hö som innebär lite skrammel i krubban).

Fast jag har ju dock aldrig använt mig av hippo eller liknande, fast nu när jag tänker på det så är ju lusern billigt men det tycker inte min ponny är gott å jag måste muta enr det med betfor.

Jag har för mig att Mustang Protein+ har liknande värden. En säck (25 kg) kostar 136 kr där jag handlar. Det är lite billigare än groov, men ingen jätteskillnad.

Skulle ge havre, men stallägaren började gnälla om att min häst blir tokig och studsar runt i boxen... Hon ska iofs bara ha lite nu, men när hon är helt i gång ska hon ha 1 kg. Får två kilo Lusern också. det blir dyyrt.

Men jag ska kolla upp priserna på alfan...

Ah, min tål inte havre hon blir helt knäppig. Så fort hon går på det så är hon sååå seg att rida så fort man släpper tyglaran men får för sig att studs runt med mera när det kommer en bil å hon är trafikvan. Sedan blir hon helt fanatsiikt springig av det oxå.

Jo då blir det ju en del, du får kolla upp priserna på annat foder. Finns billigt bra foder att köpa i danmark å tyskland som är billigt å luktar grymt gott (luktar min lite after eight aktigt). Men då är ju frågan hur mycket det kostar att ta hit till sverige.

Glimfeather skrev:
Min häst ska börja äta kraftfoder nu när hon sätts igång så jag var iväg och köpte nya krafft groov idag i vår lokala foderbutik. Fick nästan en chock. Det kostade över 170 kr per säck. Brukar det kosta så mycket? Vad har Granngården för priser? Eller finns det något alternativ med ungefär samma värden men lite billigare? Hippo Alfa köpte jag förr, men jag minns inte värdena eller priset...

jag vet, vi betlar någe runt hum,, 170 kr för våran groov, men jag annvänder den gamla groov eftersom den inte innehåller lika mkt protein som den nya, jag fodrar min 3 åring med det. :)

Jag har bara hippos foder jag med. Blir inte så dyrt med tanke på att allt redan finns där i.

Det har jag för mig att jag betalde för Alfan. Får köra på den sen då. Var handlar du ditt foder?

Hej!

Vi fodrar med Spillers, min 02:a får Spillers Meadow Herb. En musli som är superbra, icke "upphetsande" och tillsatta örter mm. De älskar det! Kostar ca 170 kr säcken. Fodrar hellre med en musli än pellets när priset ligger på ungefär samma nivå.

Mvh / Fia

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 998
Senast: Habina
·
Mat Jag vet, jag är fortfarande igång och försöka lära mig privatekonomi och framför allt matbudget. Jag försöker just nu skala ner det till...
19 20 21
Svar
419
· Visningar
30 559
Senast: honung
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 495
Senast: Irival
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 207
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår