Jamtland

Trådstartare
Lilla Emma drygt fyra månader fick remiss in till sjukhuset igår. Efter provtagning så bekräftades att hon har RS. Jag känner mig konstigt nog inte särskilt stressad, vi fick bra "hjälp" ppå sjukhuset igår, Emma fick adrenalin och kortison, sen blev vi hemskickade med order om att komma in igen om hon blir sämre.

Men hur vet man att de blir sämre... Jag lyssnar mig döv på hennes andning och tycker ena sekunden att hon låter bättre och nästa sämre...:smirk:

Ska googla lite på RS nu, men jag siotter vid en usel dator och har ont om tid. Någon som kan skriva om sina erfarenheter om RS så jag kan kika in här och läsa vid senare tillfälle?

Jenny
 
Sv: Rs

En bekants dotter fick det vid samma ålder, hon har tillfrisknat för någon månad sedan. Men hon riskerar att bli ganska dålig framöver om hon blir förkyld.

Ju äldre de är när de drabbas desto bättre klarar de sjukdomen. Vad jag förstått så är det vanligare än man kanske tror att barn bär på RS-viruset vid förkylningar, men det är bara riktigt små barn som blir dåliga, därför märker man det inte på äldre barn. Äldre/vuxna med dåligt immunförsvar drabbas också lättare än andra.

Tveka inte att ringa sjukvårdsrådgivningen om du blir osäker, dom är till för det :)
 
Sv: Rs

Vår dotter fick RS när hon var 7 veckor gammal!!!
Slöhet, rossel och ännu ytligare andning......

Vi låg inne på barn, isolerade. :crazy: Hel radda med isolerade rum och bara RS-patienter


Sviterna är astma.

Gira :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 011
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 707
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 643
Senast: mollyphlox
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 274
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp