• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rostad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 595

rostad

Trådstartare
Hej!
Jag skulle gärna vilja veta mer om Royaldik och även Hitchcock?
Skulle någon vilja hjälpa mig?
// Mvh R

Sv: Royaldik

news_br_royaldik.jpg

http://www.eurodressage.com/news/breeding/oldenburg/2003/royaldik.html

So far, Royaldik (Royal Diamond - Caramel xx) has met all expectations. Following his victory at the 30-day performance test, he also won the 70-day performance test in Neustadt/Dosse with a fantastic final score of 144.8 points (149.8 points for dressage/126.6 points for show jumping). In 2005, Royaldik successfully competed at elementary level dressage horse ability tests, at medium level show jumping ability competitions, and he qualified for the Federal Championships of six-year-old jumpers in Warendorf.

His sire Royal Diamond (Rubinstein I - Inschallah) won his stallion performance test. Apart from that, the federal champion and winner of countless St. Georg- and Inter I-dressage tests is successfully competing at Grand Prix-events at the age of nine. He is the full brother of the highly appreciated breeding stallion Rohdiamant and combines the valuable genes of Rubinstein and the Anglo-Arabian Inschallah AA with the successful Oldenburg foundation stock of Elektia.

Royaldik's dam, the mare Herka xx (Caramel xx - Cale xx), is the full sister of the main Premium Stallion Heraldik xx who counts among the first-class German breeding stallions. With his pedigree, inbred to the unforgotten stallions Nearco xx (Cardinal xx, Lucky Boy xx, Sacramento Song xx, Marlon xx) and Harry on xx (Furioso xx), he enriches the sport horse breed with first-class ability.

http://www.cavalli.intermizoo.com/index.aspx?m=84&f=2&idv=1&id=42

Senast ändrad:

Vilken Hitchcock menar du? Ska det kopplas samman med Royaldik så gissar jag hannoveranare?

Finns en fuxhingst f 83 som tillhörde Landgetut Celle. Efter Hill Hawk ** (Highlanders morfar) - Absatz.

Han hade inga superbra index. 95 skritt, 113 trav, 99 galopp och 116 ridbarhet. I hoppning så illa som runt 50! :crazy:

Han hade i Tyskland ca 300 tävlande avkommor, inga i svår klass.

Han hade tre godkända söner. High Society, Hydriot och Hermelin.

Royaldik har en mycket fin son i sverige som heter Mosaik.
Han vann föl, 1-åring och 2-årings championatet med 50p.

Hitchcock e:Hill Hawk xx

Vad tror ni om den stammen?
e: Royaldik u: St.Pr.St,E,LP ue: Hitchcock?

hitchtr.jpg

Ponnyhingst f-69 gick ponny EM i hoppning i Hagen på 70-talet

;)

Kunde inte låta bli! Han fick faktiskt ett par avkommor i Sverige och Danmark men jag antar att du menar Hill Hawk** avkomman

Liknande trådar

Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: sweep
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka