Routerbekymmer...

Fraggel_Tess

Trådstartare
Vi har köpt en router men vi får ingen kontakt med routern trots vi följt instruktionerna noggrannt. Någon som kan tänkas ha en teori vad felet är?
 
Sv: Routerbekymmer...

Det behövs lite mer info om man ska kunna säga bu eller bä.

Tillverkare/modell på router?
Hur har ni kopplat dator till den?
 
Sv: Routerbekymmer...

Det är en trådlös router av märket D-link Di-624 och kopplingen är gjord precis som det står i instruktionerna...
 
Sv: Routerbekymmer...

OK,

jag har läst manualen, det borde alltså vara så att ni försöker koppla upp er från en dator med trådlöst nätverkskort mot routern. Använder ni ett programm som kom med det trådlösa nätverkskortet, eller använder ni den sk. Wireless Zero Configuration som finns i windows XP (om ni nu kör XP på datorn?), ett vanligt fel är att WZC är igång samtidigt som ett fristående program för det trådlösa nätverkskortet.

Hur har ni det med IP-inställningarna på datorn? Se till att DHCP är påslaget och om ni via WZC eller annat prog. hittar det trådlösa nätet testa att ställa in en adress som tex. 192.168.0.100 vilket är en adress i det default-intervall som D-Linken delar ut.

Det är svårt att lösa sånt här via ett internetforum... kan krävas lite fingertoppsknsla ibland... :crazy:
 
Sv: Routerbekymmer...

kopplar ni er mot den trådllst eller inte? får ni ip-adress från den?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
660
IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Fideli
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
999
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 701
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp