Rottweiler i svenskskydd?

A

Amon

Nån som vet om det finns några rottisar som är aktiva i svenskskyddet, tror jag hört talas om som var i elitskydd för några år sen, skulle va kul att se annars?

Sv: Rottweiler i svenskskydd?

ja...det finns rottisar aktiva i svenskskyddet, men de är inte många...det finns fler i IPO ...Mvh Carro - rottisägare

Nån som vet om det finns några rottisar som är aktiva i svenskskyddet, tror jag hört talas om som var i elitskydd för några år sen, skulle va kul att se annars?

Jag har börjat med svenskskydd med min mest för det är kul o jobba med korgen. Annars är IPo roligare form av skydd enligt mitt tycke.

DSC02607.jpg

DSC02600.jpg

Nice!!

Ska du försöka få honom godkänd i lägre klass ,eller är det svårt att kombinera både IPOt o svenskskyddet? Har hört att rottisar har ofta problem att stöta rent, och inte med bröstet, när det kommer in lite jakt i momentet, som i fasttagandet, men det kanske är en skröna. Storleken kanske är en nackdel också, även fast din verkar vara i bra storlek och inte alltför stor och tung.

Nice!!

Ska du försöka få honom godkänd i lägre klass ,eller är det svårt att kombinera både IPOt o svenskskyddet? Har hört att rottisar har ofta problem att stöta rent, och inte med bröstet, när det kommer in lite jakt i momentet, som i fasttagandet, men det kanske är en skröna. Storleken kanske är en nackdel också, även fast din verkar vara i bra storlek och inte alltför stor och tung.

jag skulle tävlat lägre i sept hade jag planerat i tidig sommar men då råka jag ut för en av mina andra husdjur o vart säng liggandes i flera veckor o inte återhämtat mig ännu.Tycker inte det är svårt alls han är så enkel o föra men vissa nakdelar blir det täta bev men det har inte varit nåt problem i ärmen. Vi kom aldrig till o köra moment då jag vart dålig.

Han stöter som satan bara rätt retning bjuds o det är aggression kan vara svårt o få han att bara stöta 1gång om man retar han för mycket men lagomt är bäst.. Storleken iaf på min är lagom ca 45kilo.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 089
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 148
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 162
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka