Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker hon är duktig.. reagerade också på stilen hennes, men om hon precis börjat hoppa får man vara nöjd med det.
Det blir bra med tiden. Hon verkar tycka att det är roligt i alla fall o övning ger färdighet
Fint ansikte hon har förresten. Kollade på ett ansiktsfoto
Jag håller på att hoppträna min tik 14 månader. Hon hoppar gör högt och bra.
http://www.pixbox.se/alb_show_id494132_page0.html
Tänk bara på att inte "ta i " för mkt hon är ju bara en unghund. Hon växer och utvecklas i skelettet. Lätt att göra sig illa.
Jag menar att du kanske kan bli för ivrig med att låta henne hoppa för mkt och högt, just för att du tycker att det går bra.
Rottis är ju en tung ras och den bär upp mkt vikt i förhållande till att den inte är fullt utvecklad i skelettet.
Har haft rottis själv så jag vet hurdana de är i kroppen, har en dobbis nu som är 2 år.
Låt hon jobba med att dra lite och bära så att hon sätter muskler, och orkar med rent kroppsligt att hoppa och ta nedsprånget bra.
Bara en tanke för hennes hållbarhet. :smirk:
Mer eller mindre alla Rottweiler hoppar så dåligt som din gör.
Därför är det viktigt att man lär dom hur man ska göra o det gör man med längdhopp. Piru hoppa lika fult som din men jag lärde om på ett par veckor för det är väldigt lätt för islag med den stilen.
men du gör som du vill..
Nja skulle säga 3min max o bara belöna henne när hon hoppar rätt.
Förstår inte varför man skulle traggla samma jäkla moment i 15min hunden ska ju vilja spy på uppgiften utan bara älska det. Finns det åldersgräns för hopp???
Jag har lärt in det i tidig ålder vad hopp betyder.
jaa, Hunden måsta fyllt 1år innan man får börja hoppa "ordentligt" med hunden. Annars kan man ju lära in hopp med låga höjder och inte Extrema som ungefär 50 cm högt.. Brukar stå i alla Agility-böcker.
Men när jag menar 15 minuter ingår där självklart pauser inuti det.. :smirk:
En nyfiken fråga bara
Du säger att ni "tävlat" några gånger, finns det alltså tävling i rena hopp?
Annars tänkte jag passa på att fråga varför du inte kör agility med henne, det verkar ju passa henne bra? Har en kompis som tränar Agility med sin rottis, hon är smidigare och hoppar högre än man tror (hunden alltså)!