Rött runt munnen

Sv: Rött runt munnen

Det har dock blivit värre sedan jag skapade tråden och han har börjat klia mycket mer.
Det var straphylokokker (stavning?) har dock inte möjlighet att raka bort håret där. Varför ska jag använda handskar? :) med tanke på att veterinären inte sa något om det

Okej, då förstår jag mer. Själv skulle jag inte ordinerat kortisontabletter på en gång (såvida hunden inte kliar sig blodig eller inte kan äta och sova pga klådan) och provat först med lokal behandling. Men svårt att säga också när man inte sett hunden med egna ögon.

Varför kan du inte raka? Min hund hade liknande problem för några år sedan; kliade sig under hakan, huden var röd runt munnen. Fick också fuciderm och malaseb schampo att tvätta med (och krage på). Men inga kortisontabletter. I alla fall så rakade vi då också, och kan säga att det tog emot rejält då jag har en dvärgschnauzer dvs mycket skägg men det var ju för hundens bästa...

Det där med handskarna står i bipacksedeln, det beror på att kortisonet som finns i gelen gör huden tunnare speciellt vid långvarig behandling och därför ska/bör man ha på sig handskar.

Ok då vet jag :) har inte hunnit läsa bipacksedeln än men hade tänkt göra det imorgon innan jag smörjar in stället.
Anledningen till att jag inte kan raka är att jag inte äger någon maskin som jag kan göra det med :D men kan iofs köpa en , vad lönar det sig att köpa?

Kan tillägga att han ska äta ½ tablett per dag i en vecka , sedan 1/4 tablett i en vecka , sedan 1/8 i en vecka och sedan 1/8 varannan dag i en vecka

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 108
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 613
Senast: Lycan
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 919
Senast: EmmaW
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 252
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama