Rött i avföringen?

Diana

Trådstartare
Nu när jag bytte på E. (snart 4 mån) så var det lite rött i bajset, vad kan det vara? Dom senaste dagarna har han bara bajsat en gång per dag, i vanliga fall så kan han bajsa fyra gånger på en fm. Idag har han bajsat tre gånger. Det luktar mycket äckligare än vad det brukar göra och det är lite slemmigare konsistens.

Kan detta bero på att han är lite sjuk, hostar ganska mycket? Har tempat i flera dagar men ingen feber.

Sv: Rött i avföringen?

Kan det vara nått han ätit eller ammar du bara eller ger han ersättning?
Annars kan det ju komma lite blod om dom är hårda i magen men det verkar han då inte vara.

Ring BVC och hör.

är det mörk rött, ljusrött, ser det ut som "färsk röd??"
ska verkligen inte skrämma upp dig men är det en blödning så är den mörkare ju högre upp i mag o tarmkanalen den sitter. det kan vara en föstoppning på g!?
ring bvc, förhoppningsvis är det inget farligt alls:)

Svara båda samtidigt.

Jag ammar bara, så det kan ju inte vara något han har ätit. Det enda jag åt som var rött igår var en tomatskiva, så det kan det inte vara. Funderar på om det kan ha något att göra med att jag också är sjuk, kanske inte det röda men att bajset luktar så illa?

Det var väldigt ljust, knappt synbart. Det kom även lite till igår, senare på kvällen. Vi ska till BVC imorgon (skönt att vi hade den tiden inbokad!), så då ska jag fråga vad det kan vara.

BVC tanten sa att det är helt normalt att det kommer lite blod i avföringen men det får inte vara svart, alltså torkat blod. Att det luktar så illa och är väldigt slemmigt är för att när han hostar så sväljer han mycket slem.

Skönt att få reda på vad det var!

Liknande trådar

Hästvård Vi har ett föl som är fyra dagar gammalt. Tarmbäcket släppte efter ca 4 timmar med hjälp av Microlax. Hon hade sedan dom efterföljande...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Eloise
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 457
Senast: Amaranthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar