Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Den här rosen blev den enda som blommade vackert i gerns trädgård i år. Vet ni vad den heter och hur den ska skötas? Rosen var bedårande och vi vill ju se fler blommor på plantan nästa år.
Var tvungen att leta upp den här tråden för att visa hur mina nya rosor vuxit! Det här är mina Rhapsody in Blue, som jag valde tack vare den här tråden!
Slutet av juli
Nu
Men ni rosexperter, vad gör jag i höst? Bara låter dem vara? Täcker när det börjar bli frost? Är ju nybörjare på rosor, så alla tips mottages tacksamt
klipp inte i dom nu, vet inte hur högt upp du bor men jag brukar bara kupa lite extra jord runt dom. Rhapsodyn är ju rätt härdig ändå. Dom har verkligen blivit superfina! ska försöka slänga upp lite nya jag med.. när jag oooorkar
Är det någon som vet om man fortfarande kan beställa för höstleverans på Flora Linnea nu? Går det att plantera så här sent?
Annars, när kan man beställa som tidigast inför våren?
Jag har hittat 24 rosor som jag vill komplettera min rabatt med
Om alla dom finns på rosenposten istället hade jag beställt därifrån. Då lär du spara en hel den pengar! där kan man också begära att få dom när dom anser det bra att plantera rosorna (man skriver vilken svensk zon man bor i bara) (vi fick dom i slutet av mars ) men det funkade!
Jag vill ha en gård! (Hej, jag kanske kan fråga hyresvärden om jag får göra rosrabatt av den vanvårdade rabatten utanför entrén? Allt för att tillfredsställa behovet ju...)
Har iaf packat ner rosen och alla andra balkongväxter i deras frigolitvinterboning. Ska nu bara komma ihåg att lätta upp isoleringen i tid så rosen inte skjuter knopp redan i februari igen.
ett annat ställe att kolla är koggens rosor www.koggensrosor.se, de är lite billigare.
Du kan sätta rosor så länge det går att gräva i marken! I värsta fall kan man jordslå dem (googla).
Nu är det så långt innan rosorna blommar igen, om man inte befinner sig på Gotland, där en god vän nu i veckan skickade bildbevis på att rosorna fortfarande blommar!
Men jag drömmer om mina rosor och hoppas att de överlever vintern och har ännu fler knoppar nästa sommar och tröstar mig med några av alla bilderna jag tog i somras:
Min Peaceros som var väldigt gul i somras av någon anledning, någon som har någon teori?
Lantbruksdjur Anledning till att jag frågade var för att även diarsanyl används i första hand till hund o katt men indikation finns även till häst o...