Rosor till hovslagare

devere

Trådstartare
Idag har jag haft en ny hovslagare hemma och är så otroligt tacksam för hans kunskap, hantverk, förståelse, kunskapsgivande och proffsighet.

Vad jag förstår så får man inte namnge personer, men jag hoppas, om han läser här på Bukefalos, att han förstår vilken enorm skillnad han gör:).

Ofta har jag klagat på hovslagare, men denne person ger verkligen yrket en ny dimension.

devere

Sv: Rosor till hovslagare

Jag förstår vad du menar eftersom jag har en som jag är lika glad i...:love:

Jag känner likadant för vår hovis, och bävar för att han nu börjar dra ner på kundantalet för att börja gå i pension.

Att ha kunniga människor omkring sig är en förmån, och jag är ödmjukt tacksam både över vår veterinär, vår hovslagare och vår jurist ;)

Idag har jag haft en ny hovslagare hemma och är så otroligt tacksam för hans kunskap, hantverk, förståelse, kunskapsgivande och proffsighet.

Vad jag förstår så får man inte namnge personer, men jag hoppas, om han läser här på Bukefalos, att han förstår vilken enorm skillnad han gör:).

Ofta har jag klagat på hovslagare, men denne person ger verkligen yrket en ny dimension.

devere

Låter jättebra att du träffat ett proffs som inger förtroende men det är ändå resultatet som kommer att räknas, inte hur trevlig han var en dag ;):D

Jag hoppas han kommer att hjälpa din häst!:bow:

Håller helt och hållet med om att det är resultatet som räknas, men får man dessutom bonus i form av kunskap, trevligt bemötande m.m. så är det många plus, eller hur är det man säger 101010:).

Förutom att denne hovslagare hade ett trevligt sätt både mot mig och mina hästar så gillar jag verkligen att han ser varje häst som en individ och att varje häst behöver "sin" lösning. Alltså det finns fler lösningar än standard 1A om Ni förstår vad jag menar.

Glad och tacksam är jag:)

Visst är det guld värt att ha en hovis som man trivs med? För näst efter veterinären så är hovslagaren det viktigaste. :bow:

Jag har oxå världens bästa hovslagare:love:.. Har innan haft en del som inte varit särskilt bra så jag e glad att nu när jag flyttat kunnat hitta en som jag trivs så bra med.. :)

Det är ju väldigt viktigt att ha en bra hovslagare då hästen behöver använda sina hovar hela tiden:p.

Vill också passa på att ge rosor till min hovis som besitter en enorm kunskap och ser till hela hästens funktion när hon tar sig an våra ponnysars hovar :bow:

Är enormt tacksam som har denna hovis :bump:

Jag älskar åxå min hovslagare men det beror även för att jag är gift med honom :love: Men duktig är han fast han kan lysa med sin frånvaro i vårat stall i bland så jag tror att han även skulle passa som electriker...hi hi:rofl:

Visst är det guld värt att ha en hovis som man trivs med? För näst efter veterinären så är hovslagaren det viktigaste. :bow:

Jag skulle nog säga att hovis är viktigare än veterinär. Hovis kommer förhoppningsvis ut oftare och kan ju göra så man undviker att få ta ut vet pga av "benproblem".

Det är verkligen viktigt med en bra hovis! Håller helt med er!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 658
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 545
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 395
Senast: alazzi
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka