Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag börjar tro att detta kan vara hartsros. Inhemsk, vild art. Det kommer ganska många skott såg jag så den kanske tänker bilda ett buskage?Är detta vanlig nyponros?
Visa bifogad fil 53009
Min första Olivia rose håller på att slå ut i min roshäck. Trodde inte jag skulle få några blommor där i år.
Visa bifogad fil 53265
Det är först Desdemona (närmast gatan) sedan Olivia och sist Yolande dAragon (närmast huset)Åh vad kul! Består roshäcken bara av Olivia Rose eller har du blandat med olika sorter?
Välfigt vacker, men jag tycker inte att den är så lik peace. Men det finns kanske flera varianter? De brukar vara mycket mer dubbla och de yttre kronbladen rullar sig ofta bakåt så att de ser "spetsiga" ut. Generellt tycker jag att den här rosen ser "mjukare" och trevligare ut än de exemplar av peace som jag stött på.Visa bifogad fil 53283
En räddad ros som jag antar är peace?
Det är just detta som är så bra med den här tråden! Ni är flera som har sån koll och är duktiga på att se detaljerVälfigt vacker, men jag tycker inte att den är så lik peace. Men det finns kanske flera varianter? De brukar vara mycket mer dubbla och de yttre kronbladen rullar sig ofta bakåt så att de ser "spetsiga" ut. Generellt tycker jag att den här rosen ser "mjukare" och trevligare ut än de exemplar av peace som jag stött på.
Generellt är jag nog inte så bra på detaljer, men just peace hade mina föräldrar (som alla andra) på 70-talet. Som jag minns dem så såg de mer ut som den på bilden, men bleknade och var inte fullt så snygga efter några dagar. Som nyutslagna var blommorna enorma och nästan påträngande i sin tjusighet.Det är just detta som är så bra med den här tråden! Ni är flera som har sån koll och är duktiga på att se detaljer
Jag gick på just färgerna efter att en trädgårdsbesökare sagt att det måste vara en Peace. Men nu när du pekade ut de detaljerna blir det tydligt att jag får leta vidare!
Gick ut för att se efter om någon mer knopp slagit ut och upptäcker då att ytterligare en räddningsros slagit ut:Generellt är jag nog inte så bra på detaljer, men just peace hade mina föräldrar (som alla andra) på 70-talet. Som jag minns dem så såg de mer ut som den på bilden, men bleknade och var inte fullt så snygga efter några dagar. Som nyutslagna var blommorna enorma och nästan påträngande i sin tjusighet.
Hoppas att du (någon) lyckas lista ut vad din ros heter för jag skulle gärna vilja ha en likadan!
Intressant! Den är ju lite mer peace-aktig. Men tror inte att de brukar visa mitten, i a f inte när de är nyutslagna? Du får försöka dokumentera alla delar av rosen och se om du blir något klokare, det finns ju några fler rosor som är tvåfärgade.Gick ut för att se efter om någon mer knopp slagit ut och upptäcker då att ytterligare en räddningsros slagit ut:
Visa bifogad fil 53310
Känns ju nästan som ett mellanting
Nej det känns ju inte så på bilderna man kan hitta och denna är verkligen helt nyutslagen, igårkväll var där en knopp.Intressant! Den är ju lite mer peace-aktig. Men tror inte att de brukar visa mitten, i a f inte när de är nyutslagna? Du får försöka dokumentera alla delar av rosen och se om du blir något klokare, det finns ju några fler rosor som är tvåfärgade.