Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 32331
Min Hansa har blivit så fin, det är den här som sambon kört över med traktor och snöslunga ett antal år i rad, men som jag har förbarmat mig över för två år sen. Doftar magiskt!
Fan. Avslöjad.HA! Syns ju klart och tydligt på den här bilden att du har plats för flera rosor Du har ju gräsmatta kvar
Fan. Avslöjad.
Jag inväntar ritningen som min trädgårdsmästare ska göra, han vet min läggning för rosor. Han gav mig fem stycken förra året, alla "grönt kulturarv". Misstänker att han kommer rita in fler rosor
Rosor... Har lyckats googla fram att det är Tuscany som jag har vid altanen
Alltså - färgen är magisk. Den skjuter rotskott så jag ska plantera ett fetare och mer skyddat så får vi se om den inte vill växa på sig lite bättre.
Visa bifogad fil 32331
Min Hansa har blivit så fin, det är den här som sambon kört över med traktor och snöslunga ett antal år i rad, men som jag har förbarmat mig över för två år sen. Doftar magiskt!
Villhöver en sån här!!
Tänk bara på att Hansa är en Rosa rugosa... dvs nära nog ett ogräs. Den tar plats så se till att ha utrymme för den
Vackra @athena_arabians !
Undrar lite hur många olika sorters rosor du har ?
Har tänkt anlägga en spaljé med rosor, lite som de gjorde på förra stället i svt:s trädgårdstider.
Som en gång men har ännu inte kommit till skott.
Någon här i tråden kanske har något liknande?
Tack
Utöver ovanstående har jag Madame Boll, Jacques Cartier och Glendora/Joasine Hanet (portlandrosor), Quatre Saisons (höstdamask), Salet (remonterande mossros, R. centifolia muscosa), Finlands vita ros "Plena" och Stanwell Perpetual (R. spinosissima), Honorine de Brabant och Zéphirine Drouhin (bourbonros), Polstjärnan (R. beggeriana), Félicite Parmentier (R. alba) samt Ispahan (R. damascena). Jag saknar en gallica och en centifolia men det kommer nog...
Jag har två R. rugosa också (en vit och en rosa) men de räknas inte... de är inte direkt några favoriter
Här ska klätterrosorna bo:
Thujorna skuggade gräsmattan för mycket men eftersom vi sparade stammarna som spaljé är de inte helt borta ändå. Plus att min trädgård är ju lite av en naturträdgård så det ser bättre ut med dem som stolpar.
Kan du inte lägga in en bild på din Honorine de Brabant? Vad tycker du om den? Är den kinkig eller snäll?
Får jag föreslå Belle De Crécy för att råda bot på gallicabristen? Iofs är det väl lite omtvistat om det är en gallica eller inte.
Får jag föreslå Belle De Crécy för att råda bot på gallicabristen? Iofs är det väl lite omtvistat om det är en gallica eller inte.