Rörstrand Skåne

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 210

Klara

Trådstartare
@athena_arabians (och andra också förstås)

Vänder mig till dig som jag vet har rätt bra koll på porslin, finns det något värde i dessa eller är det typ "en TIA på loppis"?

Dessa är i bra skick, har suttit på väggen i vårt nya hus som vi nu tömmer inför renovering.

20250418_091910.webp

Hittar även denna, den är lite mer i bruksskick, någon nagg och liten spricka. 6 av varje, tallrik, djup tallrik och assiett.

20250418_092526.webp

@athena_arabians (och andra också förstås)

Vänder mig till dig som jag vet har rätt bra koll på porslin, finns det något värde i dessa eller är det typ "en TIA på loppis"?

Dessa är i bra skick, har suttit på väggen i vårt nya hus som vi nu tömmer inför renovering.

Visa bifogad fil 165814

Tyvärr, det är "10:a på loppis" för båda de här serierna. Jag har ju en personlig svaghet för Skåne eftersom det var den jag växte upp med och ärvde en gräslig mängd av efter pappa men det är inte något större pengavärde i den. Den KAN gå lite högre om det är många delar i gott skick samt ovanligare delar som stekfat, kaffekoppar etc. Men tallrikarna är alltid billiga.

Samma gäller Bengali, den går nog för ännu mindre än Skåne.

Edit: Sådana här yngre serier som tillverkats i större upplaga är praktiskt taget omöjliga att sälja med nagg, de bör vara i gott till mycket gott skick om de ens ska bli sålda.

Tack! :heart Det var lite det jag misstänkte efter att ha kollat bla tradera och sett massor av Skåne utan bud. Då går dessa i loppislådorna.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 150
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka