rörlig självrisk??

Sv: rörlig självrisk??

pratade med dom på klinik direkt när jag fick räkningen då sa dom ja de är inte vårat fel att du inte sagt till om direkt reglering... borde de inte räcka att man fyller i papperet vid första besöket?

de räckte iaf vid 2 å 3. dom skyllde på att vid ny vet så måste ny direktreglerings papper fyllas i.. har aldrig hört nått så dumt...

agrias kundcentrum sa att jag skulle skicka in specifikationen som man får tillsammans med räkningen samt kontonr samt försäkringsnr. så skulle dom fixa så jag fick ut pengarna som jag ska ha.

Det kan ju skilja en del mellan försäkringsbolagen. Jag bytte försäkring, årspremien sjönk från 1800:- till 1100:-/år. Har ingen häst som tävlar men den är fullt frisk. Jag tycker Agria är alldeles för dyra om man bara har en skogsmullehäst. De flesta hästar som skadas är ju tävlingshästar och det får vi med skogsmullar vara med och betala. Har haft hästen försäkrad i Agria sen jag köpte den får några år sedan och premien har stigit med 100 kr till 200 kr/år (kostade 1000:- från början och nu 1800:-) utan att min häst kostat något för Agria. Så jag gav upp nu i år och bytte försäkringsbolag.

Fast nu var det i och för sig rörlig självrisk som diskuterades...

ojoj årspremie på 1800 de är nått vi med svhalvblod som är skogsmulle/lokaltävling bara drömmer om.

nej då har man dels en fast + en rörlig.

Dvs du väljer att ta den ekonomiska smällen vid en skada mot att ha lägre premie.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 054
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 406
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka