Röösli dressysadel

Cillaramsa

Trådstartare
Jag undrar om någon har en Röösli på en häst med rätt så rak rygg? Och tycker att den sitter bra, alltså.
Jag funderar på om jag måste göra mig av med min dyrgrip och skaffa en annan sadel. Den har blivit kollad på av flera sadelutprovare i samband med en kurs och man ansåg att den låg ganska bra. Men sadeln är ju svängd och hästen rak, och jag tycker att den ruckar något när man lägger på den.

Sv: Röösli dressysadel

Jag fick sälja min ÄLSKADE röösli när jag nu har häst med rak rygg. Det gick tyvärr inte.

Sv: Röösli dressysadel

Hur ligger den när hästen rör sig?

Efter en massa sadelproblem trots en sadelutprovare som sagt si eller så, så har jag lärt mig att hästen och jag själv är de som kan avgöra hur sadeln ligger.

Röösli måttas efter hästen när man beställer en nytillverkad. Därför kan en röösli med samma vidd och modell se olika ut.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 271
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka