Röntgenförändring i kotan!

U

underbarast

Min häst har en förändring i vänster framben i kotan. Har någon nån erfarenhet av detta? Isf berätta allt ni vet.

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Min häst har en broskförändring i en kotled och snubblar med ryttare - kan inte ridas mer. Har din häst några symptom? Ibland påverkas inte hästen alls av sånt här, i vissa fall fungerar ridning rakt fram och i en del fall är hästen så halt att den avlivas.:crazy:

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Det beror på var förändringen sitter. Sitter den i leden eller bara i själva kotbenet utan att störa leden?
Det bästa är ju att prata med vettarna som har bilden.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 532
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 255
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj