Röntgenförändring i kotan!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare underbarast
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 939
U

underbarast

Min häst har en förändring i vänster framben i kotan. Har någon nån erfarenhet av detta? Isf berätta allt ni vet.

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Min häst har en broskförändring i en kotled och snubblar med ryttare - kan inte ridas mer. Har din häst några symptom? Ibland påverkas inte hästen alls av sånt här, i vissa fall fungerar ridning rakt fram och i en del fall är hästen så halt att den avlivas.:crazy:

Sv: Röntgenförändring i kotan!

Det beror på var förändringen sitter. Sitter den i leden eller bara i själva kotbenet utan att störa leden?
Det bästa är ju att prata med vettarna som har bilden.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 565
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 630
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 111
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka