Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade nog inte röntgat en så billig häst. Men det beror lite på hur det ser ut med försäkring och skadehistorik..Vad har ni för åsikter om att röntga unghäst 3,5 år som ej blivit riden än, vid besiktning?
Kostar 42 000.?
Jag hade nog inte röntgat en så billig häst. Men det beror lite på hur det ser ut med försäkring och skadehistorik..
Be ägaren att skriva en fullmakt till försäkringsbolaget så att du kan ringa dit och få all info om försäkringen. De har sekretess så får annars inte lämna ut någon info.ingen skadehistorik, osäker på försäkring. =)
Be ägaren att skriva en fullmakt till försäkringsbolaget så att du kan ringa dit och få all info om försäkringen. De har sekretess så får annars inte lämna ut någon info.
Du vill veta hur hästen är försäkrad i dagsläget, hur länge den varit försäkrad på det sättet, om försäkringen varit bruten någon gång, om det finns reservationer idag och om det skulle bli reservationer om du vill förbättra försäkringen.
Finns nog mycket som är bra att tänka på. Har funnits många trådar här genom åren så skulle tro att du hittar mycket tips om du sökerOkej, tack =) det får jag göra ,
Har du några fler "måsten" som är bra att göra / ta reda på innan hästköp?
Finns nog mycket som är bra att tänka på. Har funnits många trådar här genom åren så skulle tro att du hittar mycket tips om du söker
Hade en röntgat.Vad har ni för åsikter om att röntga unghäst 3,5 år som ej blivit riden än, vid besiktning?
Kostar 42 000.?
(Såg nu att de fanns en liknande tråd xD )
Många är duktiga på att paja sina hästar i efterhand!
Jag (ts) valde att inte röntga vid besiktningen.
Men:
Hästen hade gallor i båda haserna vid besiktning. Veteribär sa att de va mjuka å lika stora. hen trodde inte det skulle vara något.
Men jag Läste på lite om gallor I haserna å hittade att gallor kan vara tecken på lösa benbitar, att man måste röntga för å va säker. Så jag ångradw starkt att ja ibte röntgade vid besiktningen bara dagar efter besiktningen.
Då gallorna inte försvunnit efter ett tag valde jag att röntga haserna för att utesluta lösa benbitar.
Tur nog var det inga lösa benbitar .
Men hade ja röntgat direkt att jag sluppit oroa mig för att de ev kunde va lösa ben bitar. plus sluppit betala 1 par tusen extra för att röntga.
men men ja e glad att de inte var något å oroa sig för