Ronaldinho H 1109

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
W

Wanilj

Ingen som ska använda honom?
Var inne och kikade på alla killar på Flyinge... vad säger man?:angel:

Sv: Ronaldinho H 1109

såg han på hingstvisning på flyinge, han hoppar grymt vacker:angel:

Aj då! Såg att han fanns med i en tidigare länk! Blev lite förälskad! Man ska inte gå in och kika på andra killar när man bestämt sig... Men han till vår lilla 4- åring hade inte varit fel, hon är dock liten så man vet inte vad man får!

Jag funderar faktiskt på honom till mitt arabsto. :)
Helst hade jag ju använt Robin Z, men att åka ända ner till Flyinge med min dam det vill jag inte...
Mitt sto har hos sin förra ägare fått en avkomma efter en icke godkänd hingst (numera valack) e: Robin Z.
Den avkomman (numera 3 år) gillar jag mycket, så varför inte prova att lägga på Ronaldinho, tänkte jag?
Någon som har synpunkter?

Jag har velat jättelänge nu, och kan aldrig bestämma mig. Suck! :smirk:

Jet skrev:
Jag funderar faktiskt på honom till mitt arabsto. :)
Helst hade jag ju använt Robin Z, men att åka ända ner till Flyinge med min dam det vill jag inte...
Mitt sto har hos sin förra ägare fått en avkomma efter en icke godkänd hingst (numera valack) e: Robin Z.
Den avkomman (numera 3 år) gillar jag mycket, så varför inte prova att lägga på Ronaldinho, tänkte jag?
Någon som har synpunkter?

Jag har velat jättelänge nu, och kan aldrig bestämma mig. Suck! :smirk:

Skulle vara hemskt roligt att få höra och se vad det blir om du använder honom!
Jag kommer inte betäcka med honom det närmsta då vi hittat annan fästman åt henne!
Lycka till!

Har inga bra bilder på mitt arabsto, men...
Bika3.jpg

Här är hon med förra årets föl efter IC-hingst.
VilleBika.jpg

Hittade några bilder på arabens avkomma med Robin Z-sonen.
Som föling
Dalwhinniefl2g.jpg

Som 2-åring
Dalwhinnie_3g.jpg

Jag anser att Ronaldinho H var en av de bästa hopphästarna som godkändes iår, om man ser stam/teknikmässigt. Dte är riktigt roligt att få in en Robin Z son i vår avelsverksamhet.

Att det är grym prestationsstam hos honom behöver ju ingen tvivla på, "H-et" talar ju om det i sig själv;)

Jag har egentligen bara lite invändningar emot Mowgli som ligger en bit bak i stammen -i nte min absoluta favorit i avelsboxen...:crazy: men resten av stammen uppväger ju honom helt klart!

Om man har ett sto som typmässigt kan ta hans extriör(vilket jag inte har:cry: ) så anser jag absolut att han är ett riktigt gott val!

Jahapp! Då var det bestämt! Imorgon semineras mitt arabsto med Ronaldinho! :)

Någon mer som valt honom?

Hur gammal och hur hög är Robin Z sonen nu?Ser riktigt fin ut.Blir nog bra med Ronaldinho.

Jet skrev:
Jahapp! Då var det bestämt! Imorgon semineras mitt arabsto med Ronaldinho! :)

Någon mer som valt honom?

Jag har valt att titta på Ronaldhino imorrn på fotbolls-VM :) Är det samma typ i hästen som hos "Brassen" så är det nog ett bra val :d

crazy skrev:
Hur gammal och hur hög är Robin Z sonen nu?Ser riktigt fin ut.Blir nog bra med Ronaldinho.

Han är 4 år och 172 cm hög.
Har ju inte de bästa exteriör- eller gångartspoängen, men av någon anledning fastnade jag för honom ändå! Tycker om hans uppsyn & hoppförmåga. Gillar ju Robin oxå... :)
Jag hade ju faktiskt ett annat förstaval, men han hade fullbokat med ston idag, så det vart ett hastigt ombeslut. Men jag tror jag blir nöjd!

Niqita skrev:
Jag har valt att titta på Ronaldhino imorrn på fotbolls-VM :) Är det samma typ i hästen som hos "Brassen" så är det nog ett bra val :d

Jag har faktiskt ingen aning om hur "fotbolls-Ronaldinho" ser ut, så jag kan inte svara på det! ;)

Jet skrev:
Jag har faktiskt ingen aning om hur "fotbolls-Ronaldinho" ser ut, så jag kan inte svara på det! ;)

Ja....han ser ju inget speciellt ut kan man väl säga...men han är ju duktig fotbollspelare...kolla klockan 20.00 imorrn så får du se han.

Har dålig koll på R,vad har han på mödernet,finns det ngn prestation tex?

hälsn
celem

Han stammar från gamla tävlingsstoet Blues e Favorit u Bon Bon xx e Borelais, men hon har av någon anledning ett annan namn i stamboken:confused:

Hon gick svår hoppning.

Ahh då fick du bra storlek.Brukar hon ge stort alltid?Alldeles utmärkt med ett arabsto i hbl aveln som ger bra storlek.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: Sassy
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka