Rolls Royce

Rumpnissen

Trådstartare
Jag har sökt mycket fakta på Rolls Royce utan att hitta några tävlingsresultat alls. Inte ens information om några starter. Har Rolls Royce aldrig tävlat? Och i såfall varför? Tycker det känns ytterst konstigt att en elit premierad hingst aldrig tävlat skjälv. :confused:

Men Elit-bokstaven har ju ingenting med hingstens egna prestationer att göra. Däremot har Rolls Royces avkommor utmärkta tävlingsresultat, och det är tack vare deras prestationer han fått Elit!

//Kristin

Det kan nog vara så att han inte har tävlat något (i allafall inte på väldigt länge). Han är ju ändå 24 år nu... Vet dock att han vann en ridklass på connemarariks för några år sedan (4 tror jag det var).

Nej, det vet jag. Men jag tycker det är lite konstigt att så många betäcker med en hingst som aldrig tävlat. :confused:

Men, så kan det va.

Varför är det konstigt? Rolls Royce har ju en jättefin exteriör och en mkt bra härstammning. Det brukar räcka inom ponnyavel - sedan så är ju de flesta connemaror bra ridhästar. Dessutom så sker ju de allra flesta betäckningarna på naturlig väg och då får man ju välja om man vill tävla med sin fina hingst eller använda den i avel. De flesta (?) som håller på med ponnyavel tävlar ju genom att ställa ut sina hästar och RR har ju många fina utställningsmeriter. Är det inget FEL på konstitutionen så ser jag ingen anledning till att inte en bra hingst skulle kunna ge så fina avkommor med prestationer så att den får ELIT.

han gjorde ju en mkt fin kvalitetsbedömning på 80-talet. blev väl bästa gångart och andra hopp eller nåt sånt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 681
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 607
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023