Roligaste olyckan som slutade bra.

Sv: Roligaste olyckan som slutade bra.

Oh herre min je....
Lite ironiskt med hästens namn, dolor=smärta, på latin.:D

Joo
Hon heter ju decet et dolor (komedi/tragedi teater maskerna)
Kolla hennes 17 första starter få du se om du finner nån röd tråd där...
*drar mitt hår* :mad:

Jag har en, jag har en *sträcker upp handen*

Jag skulle köra ett galet sto ihop med två andra och min lärare på banan en gång. Denna galna häst är rädd för traktorer och inget annat, och de är ju rätt skoj när man kör på stora banan då :cool:
Galen häst blev rädd för traktor och bestämde sig för att dra iväg. Men nej, tänkte jag, hon ska inte få springa någonstans. Men galen häst tyckte det och vi hade en lite dragkamp, tillslut blir galen häst så förbannad på mig att hon började slå. Hon slog, slog och slog oavbrutet (hon hade en hårt sittande slagjord, tack och lov). Första gången en häst blir så pass förbannad så jag vet inte alls vad jag ska ta vägen. Hör att min lärare skriker något till mig men kan inte alls höra vad han säger. Galen häst reagerar inte på något, hon slog och slog och slog. Drev jag på henne så slog hon ännu mera, höll jag inne så slog hon åxå. Sen hörde jag äntligen min lärare skrika "ryck i ena tömmen!!!", sagt och gjort och galen häst slutar att slå. Men vagnen... ja... skaklarna var böjda i nästan 90 grader så de var bara å köra in igen med galen häst och byta vagn, körde ut igen och galen häst var hur snäll som helst.
Fråga en av dom som var med och körde hur min lärare såg ut.. han hade minnsann haft ett sådant uttryck: :eek: , om inte 100 grr mer skräckslagen. Är nog den enda gången som min lärare har varit riktigt rädd.
Pratade lite senare med en annan lärare som sagt att denna galna häst slagit sönder (rent av sönder) två vagnar innan..
Kunde dom inte ha sagt de till mig innan? :cool:

Liknande har hänt en vän till mig men hon satt bara o asgarvade när hästen slog hon hade aldrig sett en häst slå i vagn förut tur att slagjorden höll. Men den blev dock en decimeter längre och skalmarna nästan 90 grader:) rätt kul så här i efterhand när allt slutar lyckligt.:idea::cool:

Jag kommer ihåg de så väl. Älskade denna galna häst så ofantligt, kändes som mitt hjärta gick i tusen bitar när skolan beslutade avlivning (inte för att hon var galen, hade rätt mkt problem med framknäna, var sabelbent och hade problem med bogen då den sluttade jätte mkt)...

Men lite såhär i efterhand var de nog rätt skoj, men hade nog tyckt annorlunda om de hade slutat olcykligt..

Oh dear.....fruktansvärt trist när man ser att det ändå finns kapacitet.

Jag funderde faktiskt på att släppa ut henne i skogen när hon vart dagens värmingsvinnare, mer vältränad än någonsin och verkligen inte kunde förlora på valla med 100 000:- i första o vad gör kräket, jo, hon glömmer helt bort hur man travar iväg i starten o sen håller hon en mycket fin kort galopp startrakan ner och håller på att bli varvad..

Fick faktiskt beröm för att hon kunde galoppera såååå låååångsamt :mad::devil:

För att citera kusken svar till tipsjägare i telefon på väg till färjestad:
Ja, så har vi ju Decet et Dolor med, hon kan ju ta sig till med vad fan som helst, så jag blir inte förvånad om vi står i korvkön i sista sväng... och inte om vi vinner heller:angel:

Hoppsan, trådkap i vanlig ordning :o

Liknande trådar

Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
2 004
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka