Roliga lekar för vilda barn.

Kaktuzblomma

Trådstartare
Passar syskonbarnen (7+4år) ibland och känner att jag har dålig fantasi. Resultatet blir då att de sitter och glor på tv alternativt river huset.

Vad finns det för lekar och aktiviteter, innomhus och utomhus? Vad gör du med dina barn? :idea:

Sv: Roliga lekar för vilda barn.

Sätt dig på golvet med dem och bygg med lego eller gör en bilbana/tågbana eller vad de har för något.
Rita med dem
Läs en bok för dem

Ute kan man spela fotboll, cykla, gå en promenad (ta med fika så blir det en spännande utflykt), sen beroende på årstid; bygg sandslott, snökojor, snölyktor, snögubbar etc.

Ett litet axplock

Leka med trolldeg är mycket populärt här hemma! Det är lätt att googla fram recept. Eftersom degen blandas med kokande vatten är det bäst att den vuxna sköter det ensam, men sen är det bara att kladda loss med kakformar och kavlar eller vad man nu har (sonen gillar att göra spår i degen med sina bilar etc. Blir en del disk men det får man ta :laugh:)

Eller så kan man ju baka riktiga kakor :d - om man står ut med att det blir lite kladdigt :D

Till våren: Göra en enkel drake (allra enklaste är en plastpåse på ett snöre) och gå ut och flyga med!

Potatistryck kände dottern för idag, det är en annan idé.
Kolla annars kommunens hemsida för närmaste parklek, det finns verkligen superfina parklekar nu för tiden med massa roligt att göra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 554
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar