roliga hoppövningar

R

rabarber2

Hade tänkt att hoppa lite imorn med min 7 åring.

Han är hopptränad regelbundet ca 1 år med upp till en meter ungefär med förra ägaren. Jag har hoppat han några gånger. Hoppar i paddock 60 x 80m.

Vill ha lite roliga övningar nu =)

Tänkte hoppa lite "farliga" utspökade hinder, så min häst får lite livserfarenhet..

vill ha ngn lydnadsövning, ngn smidighetsövning och ngn övning så jag kan hoppa lite högre..

Så fram med alla idésprutor nu :bump:

Sv: roliga hoppövningar

rabarber2 skrev:
Hade tänkt att hoppa lite imorn med min 7 åring.

Han är hopptränad regelbundet ca 1 år med upp till en meter ungefär med förra ägaren. Jag har hoppat han några gånger. Hoppar i paddock 60 x 80m.

Vill ha lite roliga övningar nu =)

Tänkte hoppa lite "farliga" utspökade hinder, så min häst får lite livserfarenhet..

vill ha ngn lydnadsövning, ngn smidighetsövning och ngn övning så jag kan hoppa lite högre..

Så fram med alla idésprutor nu :bump:

om du har en orange snöpinne i bakfickan så hade du kunnat hoppa över den ;)

Har skrivit några övningar i tråden hoppövningar för nyigångsatt 5-åring.. övningarna funkar ju liksom för de flesta men du kan ju ha den höjden som passar just er.

Lycka till!

här kommer ett förslag..

(travbom,kryss,oxer) (cavaletti)
I X II - 16 m - II

trava in, hoppa hindren - bryt av till trav och trava cavalettina. Man kan ju även lägga in en volt emellan och bryta av till trav på den om man skulle behöva mer plats första gångerna.

:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 061
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar