Men jag avsåg ett samband.Jag ser inget samband med rökning i ett antal av dina inlägg,
Så det var meningen att det skulle vara ett samband.
Det hade inte med de konkreta livsvalen att göra utan om sambandet mellan dem och rökning eller hälsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag avsåg ett samband.Jag ser inget samband med rökning i ett antal av dina inlägg,
Jag blir tokig på mina ganska nyinflyttade grannar som bor under mig. De kedjeröker på sin uteplats som är under vår balkong. Det går knappt att sitta därute mer än 15 minuter utan att någon börjar röka. Går vi in och stänger balkongdörren så smyger det sig in i ventilerna. Vårt sovrumsfönster är rakt under deras uteplats så vi kan inte ha fönstret öppet på kvällen och natten när vi ska sova.
Jag har pratat med dem. Det hjälpte inte. Jag har förklarat att jag är astmatiker. Det hjälper inte. Jag har tappat tålamodet och ganska bitskt uttryckt mitt missnöje. Det hjälper inte heller. Nyss gick jag ut och skakade en grusig matta från min balkong. Givetvis kommer inte heller det att hjälpa, men jag blev så jävla frustrerad och förbannad och det gav mig åtminstone lite nöje att de skulle få damm i sina vinglas.
Till råga på allt är maken i familjen hjärtläkare och frun apotekare (jag skämtar inte!), så de borde ju fatta lite bättre. De måste ha hål i huvudet eller något. Deras två barn som är på besök flera gånger i veckan röker de med.
Vad fasen kan man göra, som är lite mer konstruktvt än min senaste åtgärd? Finns det något som jag kan göra, eller är jag helt rättslös mot dessa kedjerökande idioter till grannar?
Men jag avsåg ett samband.
Så det var meningen att det skulle vara ett samband.
Det hade inte med de konkreta livsvalen att göra utan om sambandet mellan dem och rökning eller hälsa.
Jag rymmer inte fältet, men nu så måste jag faktiskt gå och lägga mig.
Natti natti.
Och ack vad vanligt att det är så! Minns att det var mycket gnäll på rökande föräldrar när barnfattigdom var på tapeten tex, "hur kan de där hemska föräldrarna prioritera sin rökning" och allt vad det var... När det allt som oftast var just fattigdomen som hindrade samma föräldrar från att just sluta röka, när samma föräldrar inte sällan kunde sluta när livet väl var just enklare. Hade inte ett skit med IQ att göra då heller och det är ju inte konstigt att rökning är vanligare bland lågutbildade när låg utbildning ofta innebär just exempelvis fattigdom som i sig är ett hinder pga den stress det innebär, inte minst i det samhälle vi lever i idag.När livet blev enklare kunde jag sluta röka.
Och ack vad vanligt att det är så! Minns att det var mycket gnäll på rökande föräldrar när barnfattigdom var på tapeten tex, "hur kan de där hemska föräldrarna prioritera sin rökning" och allt vad det var... När det allt som oftast var just fattigdomen som hindrade samma föräldrar från att just sluta röka, när samma föräldrar inte sällan kunde sluta när livet väl var just enklare. Hade inte ett skit med IQ att göra då heller och det är ju inte konstigt att rökning är vanligare bland lågutbildade när låg utbildning ofta innebär just exempelvis fattigdom som i sig är ett hinder pga den stress det innebär, inte minst i det samhälle vi lever i idag.
Tråden känns bisarr. Jag misslyckades med min gymnasieutbildning på grund av sjukdom, inte brist på IQ. Jag var oförmögen att sluta röka p.g.a. att mitt liv var så jobbigt att ett rökstopp hade varit svårare än att bestiga Mount Everest. När livet blev enklare kunde jag sluta röka. IQ oförändrat under dessa scenarion. Jag har fortfarande ingen högre utbildning men är så sjukt tacksam över allt annat jag lyckats åstadkomma. Senast idag bubblade det i bröstet av lycka över vad jag lyckats åstadkomma (händer ibland när jag blir känslosam). Och inget av detta har med utbildning att göra. Att dra paralleller mellan bristen på utbildning, rökning och lågt IQ känns väldigt konstigt. Orsaker till att man fortsätter att röka kan ju bero på så många andra anledningar än lågt IQ. Och att man skulle vara misslyckad utan utbildning köper jag verkligen inte. Jag känner mig definitivt inte misslyckad, snarare tvärt om.
Lite ot men på vilket sätt blev de värdelösa? Är nyfiken mycket pga mina egna som jag har lite dålig koll på i det här sammanhanget...Och sen kom gymnasiereformen och mer än hälften av mina poäng blev värdelösa.
Lite ot men på vilket sätt blev de värdelösa? Är nyfiken mycket pga mina egna som jag har lite dålig koll på i det här sammanhanget...
Såg att ni ska flytta så bemödar mig inte att svara, skönt för dom!
Önskar dig en trevlig kväll med analklåda och för korta armar.
Åh... Hade ingen aning om att det var aktuellt med sånt. Med risk för att låta dum, men kan man se någonstans vilka kurser som blir värdelösa? Anar att jag blir av med en hög jag också... Finns inte en chans att plugga upp tillräckligt innan, hell som det är nu så får jag inte ens pluggaFör att få ut slutbetyg och använda alla gamla kurser är man tvungen att vara klar innan 1/1 - 17 vilket jag omöjligt kan vara. Tidigare var det sagt nån gång 2015 tror jag, hade jag vetat innan att det skulle bli 2017 hade jag kanske hunnit men då studieplanen gjordes såg det omöjligt ut. Efter nyår får man bara ut gymnasieexamen och då får man bara räkna de kurser som finns nu och de kurser som kan konverteras till en ny kurs, vilket långt ifrån alla kan. Jag hade inga konstiga kurser utan det var typ företagsekonomi B, programhantering osv som kommer bli värdelösa.
Det var det mest osofistikerade svaret jag någonsin varit med om.
Det var ju det enda rimliga svaret. Hoppas att det kliar riktigt gott ikväll!
Tyvärr, får göra dig besviken!
Åh... Hade ingen aning om att det var aktuellt med sånt. Med risk för att låta dum, men kan man se någonstans vilka kurser som blir värdelösa? Anar att jag blir av med en hög jag också... Finns inte en chans att plugga upp tillräckligt innan, hell som det är nu så får jag inte ens plugga