Roger Kupfer

alazzi

Trådstartare
Nu har jag köpt en sadel som är formgiven av honom. Idag provred vi en sån sadel med rätt bomvidd och hästen trivdes tydligt med denna sadel.

Mycket bättre rörelser och en klart nöjd häst.

Skön sadel att sitta i.

Men den är tillverkad av helt obehandlat läder. Vet inte vad jag ska göra med sadeln för att den ska må så bra som möjligt :confused:

Skulle ni ha smort in den med någon produkt? Vilken?
Eller ska man låta den vara och åldras eftersom?

Sv: Roger Kupfer

Vad är en Roger Kupfer för sadel? Har du ingen bild? Det finns ju läderolja för ljust läder så att det inte skall mörkna. Nåt sånt kanske? Något skulle jag nog vilja behandla sadeln med. Det förhindrar väl att det blir fläckar av vatten o annat.

Så här: Klassiskt stilren fritidssadel.
Vi har inga tävlingsplaner för tillfället med vår nya häst. Måste lära känna honom först.

kl_1400.gif

Vi valde ren Neatsfootolja till sadeln. Buden har varit många i stallet.

Redan har sadeln fått en fin nyans och fortfarande en matt yta.

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: caballus
·
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka