Rodnad efter sterilisering.

tessel

Trådstartare
Hej,
I fredags steriliserades vår lilla pärla och hon har sedan dess haft tratt på sig så fort vi ej har full koll på henne. Hon äter och dricker bra och verkar inte ha ont.

Idag såg jag dock att hon börjar bli rodnad ca en centimeter från såret. Det ser ut som att hon har kliat sig kraftigt där - vilket hon inte har.

Nu är vi oroliga för om detta är tecken på att någonting är galet - kanske början till infektion? Vad tror ni?

Bild:
http://www.ladda-upp.se/bilder/ifyowtfjoksuti/
 
Sv: Rodnad efter sterilisering.

Håll ett öga på det. Rodnad, svullnad, "hetta" och/eller smärta kan vara tecken på infektion. Ring till veterinären imorgon och fråga om det är något som bör kollas upp.
 
Sv: Rodnad efter sterilisering.

Kan hon ha kommit åt med kragen och dragit den emot?
Ha koll så det inte bli värre och behåll kragen på, jag tycker katter accepterar kragen bättre om den alltid sitter där än att den ska på och av.
 
Sv: Rodnad efter sterilisering.

När jag kastrerade min nyaste kattflicka så gjordes det med titthål så det blev bara ett enda stygn.

Jag tror absolut att du ska ha ett extra öga på det där,
 

Liknande trådar

Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 714
Senast: Snubbelfot
·
Katthälsa Hej, tänkte höra om nån har nåt bra tips eller hjälp till mitt problem som jag inte tänkt på. För 3 månader sedan tog jag hand om en...
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: Annostar
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 554
Senast: cirkus
·
L
Katthälsa Hej alla kattälskare! Kastrerade min hona Misa (10mån) i måndags och hon har varit pigg och glad och ätit ordentligt. Igår fick hon...
Svar
16
· Visningar
29 077
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp