makarontanten
Trådstartare
Samtal från person jag ska fira jul med:
Jag: Vill du att jag ska hjälpa dig med maten, fixa något?
Hon: Ja, det vore fint om du gjorde en Jansons.
Jag: Självklart, Inget annat?
Hon: Ah, skulle du vilja göra en sallad också?
Jag: Inga problem. En vanlig grönsallad eller?
Hon: Ja, det blir bra, rödkål är alltid gott.
Jag: Fixar det...
Lägger på luren och genast kommer tankarna. Rödkål är inte vanlig "grön"sallad, eller?
Inte kan man typ blanda tomater, gurka mm, som för mig är grönsallad, i rödkål? Det låter ju helt fel i mina öron? Så, ni kloka människor, vad gör jag? Jag har köpt rödkål, men vad gör jag med den mer ( googlade och folk brukar tydligen blanda apelsin mm i den istället som sallad vid julbord), eller tror ni verkligen hon menar att jag ska göra en vanlig grönsallad av den ändå?? Förvirrad efter att aldrig använt rödkål alls vid jul!
Jag: Vill du att jag ska hjälpa dig med maten, fixa något?
Hon: Ja, det vore fint om du gjorde en Jansons.
Jag: Självklart, Inget annat?
Hon: Ah, skulle du vilja göra en sallad också?
Jag: Inga problem. En vanlig grönsallad eller?
Hon: Ja, det blir bra, rödkål är alltid gott.
Jag: Fixar det...
Lägger på luren och genast kommer tankarna. Rödkål är inte vanlig "grön"sallad, eller?
Inte kan man typ blanda tomater, gurka mm, som för mig är grönsallad, i rödkål? Det låter ju helt fel i mina öron? Så, ni kloka människor, vad gör jag? Jag har köpt rödkål, men vad gör jag med den mer ( googlade och folk brukar tydligen blanda apelsin mm i den istället som sallad vid julbord), eller tror ni verkligen hon menar att jag ska göra en vanlig grönsallad av den ändå?? Förvirrad efter att aldrig använt rödkål alls vid jul!