Röd rosett

Sv: Röd rosett

Ja men detta gäller även tilläggen, förklara gärna var i tillägget det ger klartecken. Raka bett har varit självklara länge, då alla ringbett av ridtyp godkändes för lättare klasser.

Sv: Röd rosett

Som jag förstod det på lokalklubbsdomarutbildningen för två veckor sedan går rosett i svansen under Uppförandekod (Code of Cinduct) - hästens intresse (välmående) måste gå först i alla lägen. Det är i hästens intresse att inte ridas nära en häst som kan sparka den.

Infogar e-post till Lena Lennartsson och svar:

fr 2005-09-16 19:31
Hej nu är jag här och frågar igen!

Om ens häst sparkas får man ha en lite röd rosett i svansen på den på tävlingsbanan för att varna andra ekipage?

/Malin Segerberg

må 2005-09-19 10:24
Ja det får du. Eftersom det är så ovanligt bland islandshästar att de sparkas så är det inte självklart att alla vet vad som menas. Alla känner inte till koder från ponnyvärlden och kanske då inte förstår vad den röda rosetten betyder. Var extra vaksam med din häst.

Lena

/Malin

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 442
Senast: Hedwig
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 162
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka