Röd rosett i svansen

Corax

Trådstartare
Ska man ha det på dressyrtävlingar också eller är det bara inom hoppning?
Min märr är nämligen en riktig skata på okända hästar och det har hänt att hon backat upp och hotat de som kommit för nära.

Sv: Röd rosett i svansen

Det är ju bra att ha för att varna andra, glöm inte att ta bort den innan start bara för du får inte ha den på banan.

JAg skulel absolut ha den på i alla sammahng där man får det och dt är lämpligt, men som Kaktusblomma sa glöm inte att ta bort den ;)

Det är ju skönt för både dig och andra att alla kan se at hon aknske itne är så kul att komma nära.

varför får den inte sitta kvar inne på banan? :crazy: Hästen sparkas väl där inne också :D

Jag vet inte men skulle kunna gissa att det inte är för att man ska kunna exprementera med hästens svans eller att det kanske kan störa ögat. Eller så är det ingen anledning alls, men det är en regel ;)

var står det att den inte får sitta kvar när man kommer in på banan? Min kompis frågade en domare och enligt henne var det inga problem att rosetten satt kvar när man red in

Jag får fråga domaren på varje individuell tävling... Men å andra sidan så tar jag själv helst bort den innan ritten. Det ser inte så snyggt ut att rida omkring med en röd rosett... Tycker jag. :)

Det här var det jag hittade:
Mom 224
All dekoration av häst/ponny med föremål som rosetter, blommor etc är förbjudet.
Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är
förbjuden.
Åsidosättande av reglerna i ovanstående moment leder till uteslutning ur klass/
klasser.

Ok. Svaret hon fick var att den röda rosetten inte var dekoration utan säkerhetstänk och därför var tillåten

Jag har alltid blivit inpräntad att den ska bort innan start så det kanske är individuellt hur dommarna ser på det eftersom det inte står i TR? Men det vore ju kalas om den fick sitta på hela tiden för alla parter :)

Ja, jag trode det oxå förut, men en som jag känner hade det och då höll hon på att bli utsluten :p

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 360
Senast: Ridinglady
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur