röd i munnen

L

LindaLo

Min pålle har fått röd tunga. Han ser oxå röd ut i gommen på dom här räfflerna som finns där uppe. Jag undersökte ifall jag kunde hitta sår eller skarpa tänder där inne, men icke. Smakade oxå på den röda-bruna saliven som han hade i munnen och det smakade inte järn, som det borde gjort om det var ett sår som blödde.

Han äter allt som vanligt utan problem. Han tog bettet som vanligt utan problem. Ev. att han kanske verkade lite hängig kanske om jag ska säga nåt som verkade vara skillnad. Det har varit i några timmar.
Så vad kan det va för fel på honom?

:cry: :crazy:

Jag antar din häst ätit Al (eller vare Asp ?..nåja ett utav dessa trädslag)...då blir dom alldels röda i munnen..ser ut som blodbad..nästan :D

Haha.. jo.. vi var o klättrade på igenvuxna stigar o pålle rynkade lite på näsan men tyckte till slut "va sjutton, den här stigen är asjobbig.. bäst jag tar en tugga medan vi går" Så blev det både asp o rönn o diverse annat buskage!

Tack för svaret. :D

Är det farligt för honom? Han såg inte ut att gilla det iaf..

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 651
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 740
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: tinjan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025