• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Åska
  • Startdatum Startdatum
Å

Åska

Hej!

Är det bara jag som har en häst efter Rocky 770? Är nyfiken på hur andra Rocky hästar ser ut och är i temperamentet.

MVH // Åska

Sv: Rocky 770

Vi hade en häst på skolan e. Rocky - Caracas. Inte den vackraste häst som skådats direkt men underbart snäll och kunde ridas av alla. Medelmåttiga gångarter och hoppförmåga. Självklart beror det ju på hans mamma och den sidan av stammen också.

Jag hade för några år sedan ett sto efter Rocky- Utrillo. Kanske inte världens vackraste men en mycket trevlig ridhäst. Hon hade bra galopp och hoppade mycket bra. Temperamentet var super, vänlig, pigg och arbetsvillig. Lite problem med benställningen bak.

En bekant har en 3-åring Rocky-Kaliber. Mycket trevlig att jobba med och korrekt exteriört. Hoppar ok och ok gångarter.
Medelhäst, självsäker med ett plus för temperamentet alltså.

Vet ett skäck sto efter Rocky, har för mig att det var Marramas-Cosmos xx på mödernet. Denna är halvsyster till Anna Hassös skäck färgade fälttävlands häst.

Har sett flera avkommor efter Rocky, som både varit trevliga att se på och god ridbarhet. Minns speciellt en som var med i tidningen när den föddes här hos en känd uppfödare/hingststation där Rocky även stod då. Samma häst kom före mig i resultatlistan på dressyrtävling för några år sedan. Kul att se på bilderna som jag har kvar nånstans på hur fölet såg ut och sedan se den färdiga hästen också! :)

Har sett en hel del Rocky avkommor och dt har varit både och, dock ingen stjärna. Rocky själv var knepig i temperamentet men hade både mkt bra gångarter och hoppade super om han höll sig på mattan. Relativt lätt att rida var han även om det var mkt "hingt" i honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg