Rockardproblem

Jempan

Trådstartare
Jag har ett litet problem. Fick för ett tag sen låna en rockard av en tjej i stallet o skulle prova o köra min gamla tant igen, men vagnen har inga draglinor. Vart fäster jag bröstan??? Sett flera på blocket som inte heller har draglinor, så vad gör jag?

Sv: Rockardproblem

Jag har ett litet problem. Fick för ett tag sen låna en rockard av en tjej i stallet o skulle prova o köra min gamla tant igen, men vagnen har inga draglinor. Vart fäster jag bröstan??? Sett flera på blocket som inte heller har draglinor, så vad gör jag?

Har rockarden skalmöglor? Några dm in på skalmen, på undersidan så brukar det sitta en ring på varje sida som man kan fästa bröstan i.
Om inte det finns såna så kan man använda en långbrösta som man lindar runt skalmen och sätter fast längst in mot korgen. Ibland finns det en pigg som är till för att man ska sätta fast bröstan i. Finns det ingen sån så kan man sätta fast bröstan med gummiremmar. Det brukar alltid gå att fästa på nåt sätt intill korgen.

Sv: Rockardproblem

Tack för svaret! Jo det finns både "ringar" o små piggar/ploppar längst bak mot korken men bröstan är för kort! I slutet av bröstans remmar är det lixom små hål, antar att den varit till en rockard som haft fästet längre fram då?

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 353
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka